søndag 26. mars 2023

26.03 Nytt snøfall

 






Faktisk sov Clara til nærmere klokka 08 ny tid, ikke verst. Men, jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg gikk ut og kunne konstatere at det hadde SNØDD i natt!! Jeg som hadde sett for meg en tur sørover til barmark. Ut fra Yr kunne jeg se at det var kuldegrader også i Syden, og dermed stor sjanse for det hvite elendet også der. Så, det ble tur til et jorde i nærheten.

Jeg har jo vært en del i skogen med Clara, men et så stort åpent jorde var litt nytt for henne. Hun syntes åpenbart at det ikke var like spennende som i skogen og holdt seg for det aller meste tett inntil meg. Jeg la ut noen godbitsøk innimellom for å få litt avstand mellom oss, sånn at jeg kunne få trent innkalling. Hun kommer alltid fykende som en kule når hun hører fløyta.

Clara og jeg trener først og fremst på at hun skal sitte rolig foran meg, men er også litt i gang med at hun får belønning når hun går på min venstre side. Hun har jo kjapt funnet ut at det er et fint sted å være, så hun er veldig kjapp med å innfinne seg der. Ikke helt lett å få avslutta «treninga», siden hun egentlig bare vil fortsette. Og ute på et åpent jorde hadde hun ikke så mye annet å finne på.




Hjemme igjen gjorde jeg noe så sært som å måke plenen. Jeg VIL ikke ha en ny runde med is!












Selv om plenen er tilgjengelig er Claras favoritt-tisseplass i snøen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar