torsdag 1. mai 2014

29.04 Sykkel og vilt






I dag fikk jeg endelig tid til å få tatt et par turer til Sykkelboden på Ski, sånn at sykkelen fikk av piggdekkene. Først levere, og så hente. Hvis noen synes jeg har hatt på piggdekkene veldig lenge, så er altså årsaken at jeg ikke fikk tid til å skifte dekk før jeg dro til Japan. Hadde bare et lite “vindu” på noen dager fra jeg vurderte det som helt ferdig med frost og til vi faktisk skulle dra. Og etter at vi kom hjem har det i grunn gått litt i ett.

Sist jeg leverte sykkelen der, fikk jeg noen ganske krasse kommentarer på at sykkelen var skitten, så denne gangen hadde jeg ikke turt å la være å vaske den. Ellers er jo ikke jeg sånn som driver med så mye sykkelvask. Jeg har en gammel sykkel som bare brukes til å trene hundene, og jeg er ikke så opptatt av hvordan den ser ut…

Første sykkelturen uten piggdekk var som vanlig helt herlig! Det ble først en runde med Petra og så en runde med Carmen.

Jeg fortsetter på prosjekt Få Petra til å trave pent ved siden av sykkelen. Har grubla en del på hvor lang tid det egentlig tok før Carmen turte å løpe så nært at hun ikke stramma lina noe utover… Men, jeg husker ikke helt.

Også kan det hende jeg blir litt “lurt” av Carmens flytende løpesett. At det virker mer behagelig å sykle med henne rett og slett fordi Carmen har så pent trav (selv om hun skulle finne på å trekke litt utover hun også). Med Petra er det fortsatt litt mer rykk og napp, men ikke all motstanden skyldes at hun trekker utover.

Carmen glimta til i dag med å trave nesten i 20 km/t. Jeg mistenker at hun rett og slett er makeligere enn før, og derfor som regel ikke gidder trave så fort, men i dag var hun tydeligvis i løpehumør.

Eneste apporteringstreningen med Petra i dag ble litt vilt-trening på terrassen. Det er jo en stund siden sist. Jeg fortsetter med å bruke frossent vilt. I dag ble det en kylling og en kråke. Som med dummy er det opptaket som er det dårligste punktet. Avleveringen hennes var fine. Og hun kom rett hjem.



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar