søndag 18. mai 2014

18.05 Varmt og godt












I dag ble det en tur til et tjern med hundene. Da vi kom opp etter en halvtimes spasertur var det to firbente som var lykkelige over et bad.

Carmen fikk for det meste sitte kobla i dag, mens Petra fikk noen oppgaver. Og i dag hadde vi altså noen diskusjoner.

Lille Petra synes nemlig at hun selv skal bestemme NÅR hun skal få løpe av gårde etter en dummy, og det synes selvsagt ikke jeg. Spesielt var det vanskelig for henne etter at hun hadde sittet bundet og Carmen hadde fått jobbe. Da hadde hun det travelt når hun ble kobla løs. Det er altså ikke når hun sitter ved siden av meg og jeg kaster at det er vanskelig. Men, når vi begynner å gå fot mot et sted hvor jeg tidligere har kasta…

Carmen hadde jo blitt kjempeforskrekka hvis jeg hadde blitt like sint på henne som jeg ble på Petra i dag. Men, den lille gule… Ja, hun løper altså videre selv om jeg brøler og springer etter henne. Men, jeg fikk i hvert fall forstyrra henne såpass at jeg fikk forhindra henne i å finne dummyen.

Håper at hun etter et par-tre sånne runder lærte at det lønner seg å høre på meg. For først da kan hun klare å finne apporten.

For øvrig var hun flink til å gå rett ut i vann og svømme rett ut til halvøya. Men, hun tok landveien hjem, siden det altså gikk an å løpe rundt. Litt artig at Carmen faktisk var kjempeflink både til å gå rett ut og også svømme tilbake. Hun er rett og slett mye tøffere på vannoppgaver enn da hun var yngre.


Da jeg skulle hjem igjen oppdaga jeg at stakkars Carmen hadde fått masse knott-stikk. Hjemme telte jeg over 100 stikk på henne, men hun virka ganske så ubesværa av det hele. Petra hadde for øvrig bare fått 4-5 stikk, så jeg antar det må ha skjedd da Carmen satt bundet til et tre på myra.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar