onsdag 10. august 2011

09.08 Sykkeltur og dirigeringstrening


Både i går og i dag har Carmen jeg først tatt en sykkeltur, og så, etter en liten pause, dratt av gårde på litt apporteringstrening.

Hun er definitivt ferdig med den innbilte drektigheten. Samme ”futten” som før på sykkeltur, med en entusiastisk forventning til å få løpe fort, et herlig trav i opp til 20 km i timen og masse glede ved å få løpe.

Vi prøvde oss på to forskjellige treningsområder i går og i dag. I går var vi faktisk på ”snødeponiet” som vi brukte så mye i vinter. Der var det et riktig så fint treningsområde, med litt halvhøy vegetasjon, og enkelte fine referansepunkter.

I dag dro vi av gårde til den gamle gode kabelgata og trente lange, rette linjer. Jeg la igjen 4 apporter ved en av stolpene. Så kasta jeg gummianda som forstyrrelse og sendte på dirigeringen. Flytta oss lenger og lenger unna, hver gang med en forstyrrelse til siden før jeg sendte henne rett fram. Da vi kom som lengst unna ble det litt vanskelig for henne, og jeg så at hun vurderte om hun skulle hente den hun så jeg hadde kasta.

Men, frøkna var lydig og fortsatte rett ut, etter en liten diskusjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar