fredag 27. august 2010

27.08 På besøk

Carmen og jeg dro av gårde på besøk i dag. Bra både for Carmen og meg å være litt sosiale utenom hundemiljøet også.

Sammen med verten gikk Carmen og jeg en lang tur over de nytreska jordene. Og for en gangs skyld fikk Carmen lov å bare løpe rundt. Det så det absolutt ut som om hun satte pris på. Og det som var fint var å observere så lydhør hun var ovenfor meg. Kom som et skudd på innkalling. Stoppa tvert på fløyta.

Og veldig opptatt av å ta kontakt. Selv midt under en intens (muse?)-jakt lot hun seg avbryte.

Jeg er ganske sikker på at det har stor verdi at jeg ikke har latt henne få lov til å rase rundt løs i noen særlig grad. Hun er ikke vant til å aktivisere seg selv. Hun er vant til at det er jeg som bidrar med de morsomme tingene. Det er jeg som skaper jaktmulighetene.

Noen fremmadsendinger fikk vi også trent på.




1 kommentar:

  1. 1. oktober henter jeg den nye valpen vår, og planen er klar: Vi skal IKKE la valpen løpe rundt på egenhånd vi heller. Tror det er kjempelurt med tanke på kontakt, innkalling osv.

    SvarSlett