onsdag 30. september 2015

30.09 Stresstrening for Carmen og vilttrening for Petra





Siden Petra hadde diaré på morgenen ble det ikke frokost til henne. Muligens hadde hun litt ekstra bivirkninger av gårsdagens dobbeltmedisinering med økt sult. Min standard behandling ved diaré er å hoppe over et måltid. Resultatet: Temmelig hysterisk sulten Petra her på morgenkvisten.....

Men, et lite plaster på såret var kanskje at hun fikk bli med meg på kontoret i dag. Som vanlig var hun ikke det minste til bry, bare sov og slappa av. Og sjarmerte og kosa med alle som stakk innom.

På ettermiddagen hadde vi treningsavtale. Både Carmen og Petra fikk være med ut i skogen. Den ene fikk være oppbundet til et tre mens jeg trente med den andre

Først ute var Carmen. Med henne trente jeg på stressmestring. Dette ved å gå fot i vanskelig terreng med en medhjelper foran som skjøt og kasta. Carmen var kjempeflink, omtrent ikke noe å korrigere henne for.

Videre fikk Carmen sitte bundet. Petra og makkerhunden fikk seg så en trening med bare vilt. Vi begynte med å legge ut kaniner på to områder og sendte på dirigeringer. Beholdt områdene og la nå på markering i tillegg. Så lagde vi dobbeltmarkeringer. Og la ut dirigeringsområdene på nytt.

Til slutt ble det feltsøk med de fem viltene. Sendte først den ene hunden til å tømme feltet. Så den andre.


Petra var veldig flink, synes jeg. Riktignok litt treg på noen opptak. men når hun først fikk tak på viltet bar hun det veldig fint helt hjem. Inkludert den enorme kaninen som treningskompisen hadde ned seg. Petra gikk også fint fot. Og ikke minst var hun i hånd og under kontroll på tross av at hun var løs. Var flink til å sitte og bli, selv når jeg gikk fra henne ut i området og la ut. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar