mandag 7. september 2015

07.09 Firkanttrening for to








Før trening i dag rakk jeg litt rekognosering kombinert med «hopp og lek» for hundene på jordene like i nærheten her. Fant ut at min kollegas jorde som jeg får låne til trening) var treska, men jordet vi må gå på for å komme dit var ikke helt ferdig.

De firbente var lykkelig over å få strekke på bena.








Tid for å være to på firkanttrening. Det gikk jo så bra med Petra og meg da vi trente firkanten alene (med Carmen som tilskuer) før helgen. I dag var hun dessverre litt pøbel igjen. Merkelige greier, nå som det har gått så bra i ukevis.

Vel, som mange ganger tidligere, var erfaringen også i dag at det ikke lønner seg å lage noe drama av det, men bare avlede og starte på nytt. Når hun altså stakk i vei og tok en dummy uten lov.

Så syntes jeg at jeg så at hun kapitulerte etterhvert. Kanskje særlig etter en gang hun stakk i vei hvor vi hadde tømt alle områdene, så det var ikke noe å finne. Kanskje hun tenkte i det lille hodet sitt at det nok lønte seg å høre på meg, for det var jo tydeligvis jeg som visst hvor disse tøyposene var....

Opplegget vårt var altså at vi lagde en firkant, gikk ut med hundene til alle stolpene og la ut to på hvert sted. Så kjørte vi runde etter runde. Først ut/back, så høyre, så venstre og til slutt en kombinert runde med til siden og ut/back. Hundene fikk hente annenhver gang.

Som sagt litt innledende tøys med Petra, altså, men etter hvert kom hun seg og konsentrerte seg bedre.

Jeg synes begge ungdommene var flinke og ble bedre og bedre på å forstå tegnene våre. En fin treningsøkt tross alt, og vi fortsetter å bygge på med større avstander neste gang.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar