tirsdag 15. september 2015

15.09 Tennisballer og lange linjer







I dag var det bare mine firbente og meg på trening. Jeg begynte med å gå en runde på jordet og la dem løpe rundt og brenne av litt energi.

Deretter var Carmen først ut. Hadde ikke skudd og treningskompis i dag, men prøvde å få opp stemningen med tennisballer og tennisballkaster. Skifta på å kaste, hente selv, la henne hente og så stå stille lenge og pælme ut diverse baller rundt henne. I dag gjorde hun ingen forsøk på å ta de forbudte ballene.

Så var det Petras tur. Jeg tok med en hel del dummyer og hadde opprinnelig tenkt at jeg skulle bruke de to øyene på jordet (har tidligere målt avstanden til 500 meter) og legge ut på begge for så å sende fra lang avstand. En strek i regningen var at et stort område mellom de to øyene var dårlig treska pga umodent korn og ugress. Dermed var det en ekstra vanskelighet å forsere, og det viste seg at det ble for vanskelig for Petra med så stor avstand som jeg hadde planlagt. Jeg kan tenke meg maksavstanden var 150 meter.

Jeg skifta retning mot øya, sånn at det var bart jorde hele veien. Og lille Petra var supermotivert, løp langt avgårde gang på gang. Ikke noe nøling ifm utsendingen, nei!

Helt til slutt fikk hun apportere kanin i skogkanten noen ganger.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar