mandag 28. september 2015

25.09 Litt-av-hvert-uke






En kan ikke alltid holde på bare med hund, og denne uka har i grunn gått med til litt annet også.

På mandag kom vinterens vedlass i hus. 3 storsekker med bjørkeved, som 3 timer etter levering var stabla pent på plass. Dessverre ikke den kuleste dagen for de firbente som bare fulgte det hele fra tilskuerplass inne, men så er i hvert fall oppvarmingen gjennom vinteren redda.

Tirsdag hadde jeg en sånn skikkelig bomtur. Hadde sett noen fine bilder på FB fra noe som skulle være et fint turområde. Så tok jeg med hundene i bilen, da, og kjørte dit. Men, det viste seg å være forbudt å kjøre inn, forbudt å parkere osv. Videre var det et mindre trivelig båt-oppbevarings-sted som okkuperte store arealer og den bekken jeg prøvde å komme meg inntil var helt «innelukka» av tett vegetasjon.... Dermed ble det en kort tur i bånd, så dro jeg hjem igjen og slapp frøknene på jordet i stedet. Dessuten ble det en liten økt med apportering av and for Petra. Og en liten økt med fristende tennisballer for Carmen.




Onsdag var jeg så heldig at jeg fikk hjelp til den gjenstridige garasjeporten min. Greit med noen som er litt flinkere enn meg til å klatre, som altså kunne forsere veggen opp og ned stiger. Vel inne i garasjen viste det seg at litt håndtering av trådanordningen fikk løs det som var fastlåst, og garasjeporten lot seg åpne. Etterpå ble det sykkeltur med hundene.







På torsdag tok jeg med begge frøknene på trening. Vi trente på fremmadsending mot kjent område. Hadde en interessant opplevelse, hvor hundenes forskjellighet kom tydelig til syne.

  Carmen kan jo gå litt lei av det å løpe ut til samme sted gang på gang. Så. da jeg skulle sende henne for andre gang, nølte hun litt, svingte rundt seg selv og «spurte» om hun virkelig skulle ut. Da jeg kommanderte «gå» ble det for mye for Petra som skulle sitt og bli og hun spant avgårde i retning området. Carmen kasta seg fram og hindra henne i å løpe ut. Jeg måtte jo kalle begge hjem og det ble litt kommers med to hunder, som løp etter hverandre , og jagde rundt.


Tilbake hos meg, fikk Petra sitte og jeg sendte Carmen på nytt. Og denne gangen skal jeg love hun ikke nølte, nei. Helt tydelig at det hadde effekt at Petra kunne komme til å ta dummyen hennes. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar