fredag 4. september 2015

03.09 Firkant-trening på jordet

















Det er en utrolig frihetsfølelse med store, treska jorder. Og omsider har jeg en ung hund som klarer å være med ut på trening med flere dummyer uten å ta helt av og bare rase rundt og ta alt hun ser.

Først fikk begge frøknene løpe av seg litt steam. Så fikk Carmen ligge bundet til sekken, mens jeg tok med meg gjerdestolper og Petra og satte stolpene i en firkant. Så tok vi utgangspunkt i sentrum av stolpene og lagde spor ut til alle fire, sånn at sporene lagde et kryss. Petra fikk altså være med og gå fot ut til alle stolpene og se at jeg la igjen dummyer.

Jeg la ut dummyer ved hver stolpe. Petra fikk trene én retning i hver runde. Først var det ut (back) til alle stolpene Så en runde med høyre. Og ti slutt en runde med venstre. Selvsagt er det ut/back som er mest vanskelig. Og hun hadde ett tilfelle da hun resolutt løp til høyre stolpe i stedet for å snu 180 grader.

Men, ellers gjorde hun som jeg sa hele veien. Jeg testa også ut å diskret legge ut ved én stolpe, for så å legge tydelig ut ved en annen, og sende henne ut/back på den hun ikke visste om, altså med forstyrrelse.

Carmen fikk også en liten runde med firkant-trening mens Petra venta ved sekken.

Til slutt fikk de løpe litt mer løs, før jeg tok en liten økt med markeringstrening inn i buskaset ved bekken og etter hvert over bekken.


Kjempefornøyd med treningsøkta. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar