søndag 15. desember 2013

13.12 På tur til Sverige



Tid for den årlige desember-turen til Sverige - på såkalt mock-trial med kennelen til Carmen. I år skulle arrangementet være på Lilla Träskatan hos Jill og Peter. De tilbyr også overnatting, så da var jo valget enkelt.

Jeg bestemte meg for å overnatte to netter og planen var opprinnelig å kjøre kun i dagslys. Men, siden det var et viktig møte jeg måtte være med på med jobben kom jeg meg ikke av gårde før ved lunsjtider. Heldigvis var det opphold og et par-tre kuldegrader, veiene var bare og tørre, så det var greit å kjøre. Dvs med unntak av mørket, da, selvsagt, som jo var ”følgesvenn” de siste timene av turen.

For øvrig gjorde jeg et stopp på kjøpesenter underveis - og investerte i en biabed. Jeg har jo en fra før, og hadde kanskje håpa på at hundene skulle klare å bruke den i fellesskap. Men, i hvert fall foreløpig er Petra for masete til at Carmen orker å ha henne i samme bia som hun selv ligger i. Hvis Petra kommer oppi, bare flytter hun seg. Det er ellers sjelden Petra går oppi der til Carmen. Hvis bian er opptatt kommer heller Petra til meg og ”sladrer” om at hun ikke har noe sted å ligge.

Dermed fant jeg altså ut at jeg måtte kjøpe meg en til. Litt fór ble det også, så handlevogna var temmelig full da jeg forlot butikken.

Vi kom fram nærmere kl 20 på kvelden og fikk installert oss i det lille huset vi skulle ha for oss selv i helgen. Riktig så trivelig. Og praktisk å ha et sted for Petra å være under konkurransen også. Det ble tidlig kveld etter den lange bilturen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar