lørdag 7. desember 2013

03.12 Utforske skoler....


Mimrebilde fra da Petra var liten.

I dag var vi tilbake til ”normalen” med to hunder alene hjemme. Det ser riktig så greit ut på webkameraet - de ligger og sover. Petra ser også ut til å ha innfunnet seg med sin skjebne. I motsetning til de første dagene, da hun vandret rundt i ”bingen” sin, ligger hun nå rolig og sover.

Begge er selvsagt veldig glade når jeg kommer hjem fra jobb, - Carmen mer hysterisk lykkelig enn Petra.

Det ble samme opplegget som i går - med en halvtimes skogtur med Petra og en mils sykkeltur med Carmen.

I tillegg var jeg bortom senteret og kjøpte fin refleksvest til Carmen. Benytta med det samme anledningen til å veie begge frøknene. Og status er - Petra 22 kg og Carmen 24 kg. Bare 2 kg forskjell, altså.

Siden det ikke ble noe av fellestrening i kveld, prøvde jeg ut skolen jeg var og så på i går. Ble ikke skuffa - veldig bra treningsforhold med mye lys og lite folk.

Petra var flink til å gå fot og sitt og bli. Og jammen ble det et par apporteringsoppgaver på henne også. Jeg la ut en dummy inni en busk og kasta en forstyrrelse ut på plenen. Petra har ikke noe problemer med å ”overse” forstyrrelsen på vei ut, - altså hun går helt uten å tvile til stedet jeg peker. MEN, på vei hjem er utfordringen at hun gjerne vil svinge en tur bortom der forstyrrelsen landa før hun kommer hjem.

Før jeg gav meg med Petra fikk hun være med og se på at jeg la ut et par oppgaver til Carmen. Så fikk altså Petra vente i bilen mens jeg tok en liten treningsøkt med Carmen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar