lørdag 7. desember 2013

06.12 Hunder på "legd"




Batteriet på kameraet var flatt, så dermed ble det noen dårlige mobil-bilder.

Ja, noen ganger må en finne alternativ plassering av de firbente. I dag var det julebord med jobben, og dermed måtte jeg ta en runde med å plassere hunder.

Litt greit at de fikk løpt fra seg litt først, så dermed gikk ettermiddagsturen til det vanlige jordet. Så hadde jeg flaks at jeg traff på naboen med Taigas søster og den voksne tispa deres,

Alle fire hundene fikk dermed løpe rundt av hjertens lyst og herje. Snodig å se lille svarte Taiga sammen med Carmen, - de er jo nesten jevnstore. Og utrolig like i kroppsbygningen - langbente og smale, med veldig innsvingt midje. Ikke helt etter utstillingsstandarden, akkurat….

Ferden gikk videre til Carmens hundevakt - en småbarnsfamilie med to Golden, hvorav den ene er valpen som er med i treningsgruppa. Jeg var jo litt spent på dette med Carmen og de fremmede barna, men det gikk visst helt greit.

Petra skulle til Son - til treningskompisen Peppy og den voksne hannhunden de også har. Sprekt av hundevakten å stille opp og passe en høyløpsk unghund!

Som vanlig var det veldig rart å komme hjem til tomt hus uten hunder. Det er sant som det er sagt - Et hus uten hunder er ikke noe hjem!

 

I ettertid fikk jeg artige rapporter fra begge hundevaktene. Carmen hadde vært veldig grei, og var velkommen tilbake når som helst, fikk jeg beskjed om. Hun bare la seg i biabeden sin, og der ble hun liggende. Ingen vandring rundt og virka ikke noe redd for noen i husholdet.

Petra hadde tatt lekene til Peppy og ikke vært interessert i å dele. Jeg tenker at det vel har sammenheng med at hun ikke er vant til å ha noe særlig med leker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar