mandag 16. juli 2012

14.07 Snaddermat!









Jeg lot meg friste på Ultra i dag og kjøpte såkalt dagfersk sushi. Den var slett ikke verst, selv om den ikke var heeeelt perfekt. Det får den nemlig ikke blitt når produktet skal oppbevares ”forskriftsmessig” med tanke på hygiene og altså stå i kjøledisken. Ikke noe egnet sted for kokt ris som skal beholde sin myke konsistens. Men, som sagt, godt var det lell. Dermed ble det altså en bedre lunsj på terrassen (i sola - du verden!!).

Men, så var det tid for hundetrening. Og fortsatt var det altså sol. Det er jo nesten så en har glemt hvordan blå himmel ser ut etter de siste uker med regn….!

Det ble en tur til det flotte myrområdet i Ås i dag. Vi måtte lete litt før vi fant noe som var åpent nok til den treningen jeg hadde planlagt, men så fikk vi jo gått desto mer fot underveis.

Carmen synes det er skikkelig vanskelig å gå pent fot gjennom blåbærris. Hun er nemlig så veldig glad i blåbær, og klarer ikke å la vær å ta en jafs eller flere på veien gjennom lyngen. Og får hun gå fri, så setter hun i gang med å beite skikkelig. Molter gikk også ned, men blåbæra er nok favoritten!

Treningen i dag bestod i fremmadsendinger mot kjente områder, men hvor områdene lå ganske nært hverandre. Jeg la ut tre steder innenfor ca 70 grader. Dermed måtte både Carmen og jeg være nøye i utsendingsøyeblikket slik at hun siktet seg ordentlig riktig inn. Litt stopptrening ble det også. Var riktig så fornøyd med svartstjerna i dag.

På kvelden fikk vi besøk, og da fortsatte snaddermaten. Denne gangen med reker og hvitvin. Godt med ferie, ja!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar