søndag 31. juli 2011

31.07 Hjem fra Hemsedal


Så var en fantastisk uke i Hemsedal over for i år, bare ett år til neste gang….

For min og Carmens del har det vært en helt fantastisk uke, med dyktige instruktør Johnny. Jeg føler Carmen og jeg har løfta oss mange hakk. Hunden min har virkelig vist at hun er til å stole på. At hun er superstadig, og stort sett veldig lydig. Lydhør for signaler. Dessuten har hun ved mange anledninger rett og slett vært en fantastisk god markør.

Hva gjelder stress/uro, har jeg også lært mye. Det viktigste er at det er mye å hente på å ignorere henne mer enn jeg har gjort tidligere. Ikke sitte og snakke med henne/ta på henne under passivitet, men la henne være helt i fred.

Jeg ser jo i ”øyekroken” at hun stadig vekk sjekker meg ut. Er dette noe som er skummelt? Er det min tur nå? Osv.

Artig er det også at dobbeltmarkeringer virkelig begynner å sitte. Ikke bare skjønner hun at det kan skje flere ting hun må huske, men jeg har blitt mye flinkere til å føre henne gjennom en sånn øvelse.

Ja; - vi er rett og slett godt forberedt på veldig mye før konkurransen til helgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar