mandag 11. juli 2011

09.07 Bare blåbær?











Carmen ELSKER blåbær! Noe som betyr at skogturer nå for tiden gir henne tilgang til godsakene. Det er ganske så fornøyelig å observere henne når hun får beskjed om at hun er fri, - hun virkelig går rundt og beiter i lyngen.

Har en fin teknikk hvor hun åpenbart får i seg mest bær, og lite lyng. Jeg testa henne ut noen ganger i dag, - holdt fram et blåbærris til henne og kunne observere at lyngbladene så omtrent like ut etter at hun hadde beita av bæra!

Ja, vi fikk altså gått en del fot til treningsskogen også i dag. Pluss at jeg lagde noen oppgaver for henne. Gjorde klart et nærsøksområde hvor jeg gravde ned små dummier. Så kasta jeg markeringer lenger ut, og veksla på å la henne hente dem, eller stoppe henne underveis og få henne til å søke opp de små.

Var ikke helt fornøyd med stoppen hennes i begynnelsen, så da brøt jeg av med frittgående hund, kombinert med stopp og belønning med kast av liten dummy. Tilbake til oppgaven, og da satt stoppen suverent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar