torsdag 21. juli 2011

18.07 Jobb igjen


2 uker med ferie gikk så altfor, altfor fort! Tilbake på jobb i dag.

På ettermiddagen ble det en liten treningsøkt med Carmen i nærskogen. Fant faktisk et litt åpent og veldig fint treningsområde, som jeg ikke har sett før. Tema for dagen var nærsøk, med forstyrrelse.

Siden jeg vet at hun har veldig sans for gummianda, fikk den være forstyrrelsen. Jeg lagde et par nærsøkeområder hvor jeg gravde ned små dummyer, plasserte henne midt mellom dem, og kasta gummianda.

Så var det å blåse nærsøk og vise håndtegn for retning. Hun var tydelig veldig frista av anda, og strakte hals i retning av den, tok et par prøvende skritt i retning av den, men reagerte bra på korreks og begynte med nærsøk. Dette gjentok jeg noen ganger.

Så la jeg ut en dirigering, og kasta anda som forstyrrelse, og også noen dobbeltmarkeringer, hvor jeg bestemte hvilken hun skulle hente.

Avslutta med et lite fritt søk på små dummyer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar