fredag 17. juni 2011

17.06 Sykkeltur og "Ut"!




Været viste seg ikke akkurat fra sin beste side denne ettermiddagen, men jammen klarte jeg å få unna sykkelturen med Carmen mellom et par regnbyger.

Etterpå tok vi turen inn i den fine sporskogen jeg har funnet. Dagens tema var en slags ”klokka”. Jeg la dummyer til høyre og venstre for Carmen, langs en skogsvei. I tillegg la jeg en inn i skogen bak henne. Så trente jeg for det meste ”Ut”, altså at hun skulle snu seg 180 grader rundt og hente.

Vi har jo forsømt oss litt med denne type trening en stund, så dermed ble det bac to basic. Synes prestasjonene hennes bedra seg betraktelig utover i treningen. Jeg har altså bestemt meg for å bruke en egen kommando for akkurat den bevegelsen for hun skal spinne rundt sin egen akse og løpe i retning bort fra meg.

Klart vi hadde noen diskusjoner underveis, men det hører med. Fikk også noen fine stopp-treninger, hvor jeg snek ned dummyen på andre siden av en trestamme hun skulle forsere og stoppa henne akkurat på andre siden av stammen. Som en slags veldig enkel variant av å forsere et tjern og så stoppe umiddelbart etterpå. Eller et gjerde.

Skikkelig gøy å trene på å handle hund!!

Hjemme igjen koste Carmen og jeg oss med hhv tyggeben og årets første norske jordbær. Jammen er det godt å være et voksent og fritt menneske og kunne spise så mye jordbær en bare vil!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar