torsdag 9. juni 2011

09.06 Siste Lp cup



Cupen var flytta til Fredrikstad i dag, pga Tuneflua. Og hundefolket møtte opp, regnvær til tross.

En utfordring for Carmen med en helt ny plass - stor og velduftende plen…. Det gikk ikke like bra som sist og vi ”innkasserte” et par nuller i dag - på dekkøvelsene. Lineføringa gikk suverent bra på slutten, men starta dårlig. Her må vi bare øve på små forflytninger og være nøye med detaljene, så skal vi nok få det til.

På stå under marsj var hun veldig flink inntil jeg snudde og kom tilbake, da fulgte hun etter meg. Typisk usikkerhet på et nytt sted, for dette har hun jo klart bra på trening i det siste.

Avstandskommando ER vanskelig for henne, særlig oppsitten. Så dette må vi også trene mer på.

Poengsummen i dag ble 64, 5/150. Sammenlagt (beste 7 cuper) kom vi på 9. plass med 642 poeng.

Alt i alt et veldig trivelig arrangement med hyggelige folk. Og Carmen og jeg har kosa oss, de lave poengsummene til tross.

Hun var for øvrig veldig rolig og grei i ventesituasjoner i dag. Hun har i det hele tatt vært veldig rolig de siste dagene. Vet ikke helt om hun er i ferd med å bli voksen, eller om hun er i en hormonell fase etter løpetida.

Ellers virker det som lydighetstrening girer henne atskillig mindre opp enn det gjorde i fjor høst. Kjenner meg derfor mindre redd for å trene lydighet med henne nå enn jeg gjorde tidligere. Så, vi skal nok fortsette med dette. Hvem vet, kanskje hun på sikt kan bli klar ti å konkurrere i klasse 1.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar