fredag 17. juni 2011

15.06 NLM-trening



Etter den sedvanlige sykkelturen gikk ferden sørover…

Hadde trening i et kjempefint kupert område i dag, med interessant terreng bestående av hogstfelt, myr og skog. Temaet var fremmadsending og stopp, og preget av det jeg så behov for å trene på i går, på cupen.

Og nå var den tobente mer ”på” enn i går. Her skulle det ikke være noe rom for ulydighet og det skulle reageres raskt hvis hun avvek fra den rette linja. Hvis frøkna ikke stoppa umiddelbart var det bare for meg å kaste meg ut i skogsterrenget med dødsforakt (at jeg løp er kanskje en overdrivelse). Helt ut til hunden og ”sitt” på en ganske så dominant måte.

Ellers var det ganske så heftig trening selv om vi ikke brukte skudd. 5 ekvipasjer på en forhøyning i landskapet og folk som sendte hunder i forskjellige retninger. Carmen var visst i samme sinnsstemning som i går - totalt avslappa. Ikke en eneste liten lyd.

På slutten var det et par av ekvipasjene som ville ha noen markeringer. Carmen fikk ingen; - hun trengte ikke selvstendighetstrening i kveld, men trening på dirigerbarhet. Dermed stod jeg ute i terrenget, fikk henne til å legge seg i lyngen og kasta for de andre. Fortsatt var hun helt superkul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar