mandag 4. august 2014

03.08 Hundesikring



Petra har siden mars “bodd” på kjøkkenet mens jeg har vært på jobb, solid innestengt uten mulighet til å gå ut i stua. Så har Carmen hatt resten av kåken til disposisjon.

Men, ønsket er at de begge to kan være på kontoret/hunderommet mens jeg er borte. Mistenker at for Carmens del synes hun arrangementet med å være atskilt fra Petra på dagtid er helt greit, mens Petra nok hadde hatt det hyggeligere sammen med Carmen.

Så er det et poeng, da, å kunne ha de på et rom hvor Petra ikke får ødelagt noe, men hvor det er plass til en stressless som Carmen kan slappe av i. Biabed tør jeg ikke har framme for Petra med mindre jeg er hjemme selv.

Hunderommet er altså også et kontor, og dermed fult av bokhyller med permer, bøker og album. Og i dag var tiden for å komme i gang med hundesikring, - nemlig montering av kompostgrinder for å unngå tilgang til alt det verdifulle som står i hyllene.

Inspirert av det praktiske arbeidet satte jeg også i gang med prosjekt rydde i uteboder, og kom faktisk gjennom tre stk. Så nå er det rydda plass til å anskaffe nok en fryser. Greit med god plass, så det går an å ha en del treningsvilt liggende.

På ettermiddagen ble det en sykkeltur med begge hundene, fant ut det måtte ha vært over to uker siden sist.

Ferdig med trimmen begav Petra og jeg oss ut på en treningsøkt i nabolaget. Fot til en nyslått eng. Markering i buskas, fot vekk fra området og sending tilbake. Kombinert med markering inn til siden for den rette linja.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar