mandag 4. august 2014

01.08 Nytreska jorde














Lykken er nytreska jorder første august! Helt utrolig at de er SÅ tidlig ute! Da er det bare å håpe på at tidlig tresking ikke får konsekvensen høstpløying og høstsåing. Men, at det går an å trene på jordene gjennom høsten og vinteren…

Jeg tok med meg begge hundene i dag og gikk i vei. Det var en liten innsats å komme seg til det treska jordet, siden jordet på veien dit IKKE var treska. Det betydde at jeg måtte “balansere” langs jordekanten, unngå at jeg og bikkjene tråkka i noe korn, og også unngå tistler og brennesler i jordekanten.

En liten ekspedisjon, altså. Men, vi kom til slutt fram og de firbente kunne for første gang på lenge virkelig ta det helt ut på et åpent område og springe alt de orka.

Treningen i dag ble sending til to ulike områder. Også bytta jeg på hvilken hund som fikk hente. Petra var litt rampete og stakk av gårde etter en markering før det var hennes tur, så dermed måtte jeg snakke strengt til henne. Carmen tok til seg korreksen og ble temmelig lav.

Hm. Litt utfordrende med to så ulike individer….





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar