mandag 4. august 2014

02.08 Fellestrening i varmen











Noen fra treningsgjengen er tilbake fra ferie, så vi samla oss tre stk til trening på nytreska jorde på Ås i dag. Yr hadde lovet moderate temperaturer, men jammen ble det varmt likevel. Dermed holdt vi ikke på så lenge og vi tok stadige badepauser for hundene i en kulp i jordekanten.

Dagens tema var markeringer, og vi begynte med et buskasområde i jordekanten. Kasta først inn i buskaset. Så kasta vi to på linje; - en så vidt ute på jordet og en i buskaset. Jeg prøvde litt forskjellige varianter når jeg sendte Carmen, akkurat i dag funka det best når hun fikk løse oppgaven selvstendig og jeg ikke blanda meg inn.

I neste runde kasta vi dobbeltmarkeringer inn i et buskas i terrengskiftet mellom to jorder. Var veldig fornøyd med Carmens markeringer der.

Vi tok en suksessoppgave med trippelmarkering - brukte to øyer og et buskas på siden av jordet. Og helt til slutt ble det fremmadsending ned til buskaset der vi begynte.

Alltid en herlig frihetsfølelse å komme seg ut på jordene på høsten - store åpne områder.

Petra hadde vært hjemme på kjøkkenet mens jeg var på jordet (det er jo bare gangavstand fra meg), så etter treningen med Carmen var det Petras tur.




Vi dro av gårde til et vann jeg var blitt tipsa om. Dvs vannet jeg hadde fått tips om viste seg å være temmelig utilgjengelig med mye vegetasjon, bratte kanter og gårdsbruk. Dermed kjørte jeg videre til et vann som for så vidt ikke er egna til hundeaktivitet siden det er flust med badeplasser. Men, akkurat lørdag kveld i ferietida var det få tobente som skulle dit, så Petra og jeg fikk en del av området for oss selv.

Ellers var det jammen bra jeg ikke hadde med meg noen hest til badeplassen, men bare en gæærn labrador….

Petra fikk bade og svømme litt før det var tid for litt apportering, med kombinerte oppgaver på land og på vann. Hm. Det ble noen diskusjoner på oss, siden Petra ikke helt var enig i at det var jeg som bestemte rekkefølge og tempo på oppgavene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar