mandag 18. august 2014

18.08 Trening lokalt






Vi fikk besøk i vår lokale “Gyllengjeng” i dag, så det også var med en svart hund på jordet.

Og nok en gang trente vi markeringer - brukte en øy hvor vi kasta både i forkant, og over på den andre siden. Mye vegetasjon, og vanskelig syntes hundene.

Petra fikk ingen kast over til andre siden, men hadde nok med å finne de som landa nært.

Fantastisk fine avleveringer på den lille frøkna mi. Der er hun faktisk veldig mye bedre enn Carmen, og også veldig mye bedre enn mange andre hunder jeg ser. Jeg sier bare tusen takk, Eva Bodfãlt - for bra tips med å lære inn “håndtarget”. Det er takket være dette at Petra virkelig oppsøker hånda mi og stempler dummyen på plass.

For øvrig er hun også veldig god på å forholde seg rolig ved bena mine når jeg kaster for andre, - noe jeg synes er kjempefint.

Men, klart vi har noe å jobbe med også - både fot og det å klare å holde seg i skinnet uten å stikke av når hun er ferdig med oppgaven sin. Da må jeg være veldig oppmerksom og ikke slippe henne av syne et øyeblikk, med mindre jeg kobler henne.

Fin trening, og veldig praktisk å kunne trene knapt en km hjemmefra!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar