lørdag 18. januar 2014

15.01 Tur og stopp







Etter et par dager da det så helt greit ut for Petra på webkameraet, kunne jeg i dag observere at hun ble urolig sånn rundt 14-tida. Da syntes hun tydeligvis at hun hadde vært alene hjemme (at Carmen er der telles jo ikke, - det er når JEG er hjemme at det regnes som ikke å være alene hjemme… ) lenge nok.. Så, hun prøvde å ”få i gang” Carmen til lek.

Ja, jeg gjentar visst meg selv dag etter dag, men det blir mye å gå tur med hundene for tiden. Så, når det ikke er noe organisert trening jeg er med på har det lett for å bli bare turgåing for tiden.

Men, det går selvsagt an å utnytte turen til litt basic trening, og det gjør jeg. Det blir mye av både innkalling og ”her”, altså at hundene skal holde seg rundt meg uten å gå fot. Dette med å gå her er enda viktigere nå som jeg har to, - siden det er umulig for to hunder samtidig å gå fot., - da ”krangler” de bare om plassen nærmest meg.

I dag trente jeg også en del stopp. Og var skikkelig fornøyd med begge frøknene, - de stoppa jo der de var, selv om det var på helt forskjellige steder i blant. Petra stoppa på ganske lang avstand også - herlig!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar