mandag 11. mars 2013

10.03 Is-helvete?





Kulda varer ved - dessverre. Kuldegrader framover så langt Yr rekker… Og det betyr at all den elendige snøen er forvandlet til en grusom is rundt på gangveiene.

Og hadde det enda vært jevnt med is/snø, så hadde det jo gått greit å gå med broddeskoa. Men, når det stedvis er helt bar asfalt, med masse grus og stedvis tykk is, ja, da er det ikke så lett å finne noe egnet skotøy.

Jeg kjørte bort til et skogsområde like ved i dag, og prøvde meg på en gangvei, men det var lite hyggelig å gå på all isen. Ja, det var ganske vemmelig å kjøre bil på den lille veien bort der også.

Så, da tok jeg isteden turen til den store grøftede myra på gamle trakter der Carmen og jeg bodde da hun vokste opp.

Dette er et spennende område med masse grøfter og stier. Hele området er nærmest som et sjakkbrett med parallelle stier og grøfter. Mange muligheter for å lage lange og rette utsendinger. Og også få til noen terrengskifter ved å forsere grøfter som går på tvers.

Jeg prøvde å følge prinsippene fra dirigeringskurset i går, med å legge ut såkalte ”memorys”. Gikk med Carmen fot ut til et punkt og la igjen dummy, for så å gå i en bue tilbake til utgangspunktet. Fortsatte på denne måten og la ut til sammen fire stk i forskjellige retninger. Så kasta jeg noen markeringer, før vi gikk tilbake til den første utsendingen hvor jeg også kasta forstyrrende kast.

Dette ble helt klart suksess-trening. Carmen løp ut rett og fint. Dvs med unntak av et tilfelle hvor jeg huska feil med hvilken grøft vi hadde gått langs. Da skar hun ut fra linja til det riktige stedet og kom tilbake med dummy. Ikke hennes feil at hun har en eier med så dårlig hukommelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar