mandag 4. mars 2013

04.03 Mer ringtrening



Det ble en drøy time ute med Carmen i dag som første etappe. La ut et par lange dirigeringer på jordet, nærmere bestemt 500 meter unna. Ved å sende henne på begge fikk hun løpt et par km. Litt artig å stå med stoppeklokke og se at hun brukte litt over 2 minutter på den første dummyen. Så gikk det litt saktere på nummer to.

Lot henne også søke et lite felt ute på øy på jordet. Jeg satte henne igjen på den ene siden av øya og gikk rundt på den andre siden og kasta dummyene inn på øya. En av dem hang seg fast i et tre - ca 1 meter over bakken.

Jeg var litt spent på hva hun ville gjøre med den som satt fast i treet. Det var tydelig at Carmen fikk fert av den mens hun hadde ganske stor fart, så hun tok skikkelig sats og spratt opp i været og bet seg fast i dummyen. Så måtte hun kjempe litt for å få den løs fra treet, men det var ingen antydning til at hun hadde tenkt på gi opp!

Siste etappe i dag var som vanlig utstillingstrening i Ekeberghallen. I dag var det første gang at Carmen logra på en glad måte når ”dommeren” kom og så på tenna hennes. Det var tydelig at hun forventa en pølsebit fra meg, så hun holdt øye med meg, både mens dommeren så på tenna hennes og kjente over kroppen hennes.

En annen ting jeg la merke til i dag er at hun har en forventning til at vi som regel løper én runde rundt i ringen. Så når vi er ferdig med den ene runden forventer hun stopp og pølsebit. Dermed begynner hun å ta mye blikkontakt etter runde nummer 1, og særlig er hun oppmerksom når vi stopper opp.           

Vi var såpass få i dag, så det ble masse tid på hver hund. Fikk mulighet til å stille henne opp mens de andre kunne si hvordan hun stod. Det somv ar veldig fint var at hun logra så pent. Jeg prøver jo å få til å belønne henne når hun logrer. Og så er det en balansegang, da, og prate så hyggelig til henne at hun logrer, men uten at hun tar helt av og begynner å sprette i været.

Ellers mora jeg meg med å spørre folk hva de trodde hun veide i dag. Som forventa fikk jeg forslag om 20 kg. Men, Carmen veier 25! Det at hun er så høybeint og har så tydelig midje gjør at folk tror hun er lettere enn hun faktisk er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar