søndag 29. juni 2014

27.06 Fokus på selvstendig arbeid









I dag ble det tid til sykkeltur for begge før jeg tok en tur til en nylaget grusvei i skogen i nærheten.

Siden vi drev med styring i går var tanken å drive med markeringer i dag. Kanskje greit å skille litt på de to øvelsene, tenker jeg.

For øvrig - som det går fram av første bildet, - kuene er tilbake på beitet, så dermed forsvant det treningsområdet... Men, det finnes heldigvis flere fine steder...

For første gang tok jeg altså med begge to, og hadde de løse på markeringsarbeid. Planen var at de skulle få hente annenhver gang. Så hadde jeg en tanke om at hvis Petra ikke fant dummyen skulle jeg kalle hjem og la Carmen hente isteden. Og det fungerte faktisk utmerket. Jeg slapp å ta i bruk planen min om å la Carmen “eyewipe” Petra, for Petra fant alt hun skulle.

Begge to var veldig flinke til sitt og bli mens den andre jobba. Med ett unntak, hvor fristelsen ble for stor for Petra, som altså knalla. Det var tett buskas og ikke så fort gjort å lokalisere dummyen, og Petra var for langt ut. Dermed sendte jeg Carmen, som kjapt fant dummyen. Ingen belønning til Rampe-Petra for feil atferd, altså.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar