torsdag 19. juni 2014

15.06 EK søndag i Agder










Dagens prøve var en walk up i kjempevanskelig terreng. Høyt buskas, lyng og gress, diverse grøfter, dype groper. Ja, i det hele tatt sånt som er fryktelig vanskelig for meg å gå i, selv uten hund. Og der skulle jeg gå fot med Carmen….

Lyspunktet var at hun markerte fantastisk bra! Bedre enn noen av de andre hundene jeg så. Jeg behøvde ikke gjøre noe annet å sende henne, og hun lokaliserte superkjapt de to markeringene hun fikk. Very Good, kommenterte dommeren.

Så var hun hund nummer 2 på en dirigering (den første fikk den altså ikke inn), noe hun også gjorde greit. Videre hund nummer 4 på en dirigering, - men den fikk heller ikke hun inn.

Ellers var det tidenes verste fot! Hun rulla seg og spiste gress helt frenetisk når jeg stod stille på linja. Under forflytning var hun altfor langt framme. Og jeg måtte snakke til henne stadig vekk. Huff a meg!

Så, vi var ute av prøva etter den første delen av walk-upen. Dessuten var ingen av de andre på min gruppe heller dirigerbare nok til å få noen flere dirigeringsoppgaver.

Prøva ble avslutta med en drive.

Denne dagen var det kun to førstepremier, og faktisk hele 17 som fikk 0, - av 24 hunder. Så, vi var i godt selskap.

Men, likevel, veldig kjedelig med denne uroen. Og ikke så lett å vite hva jeg skal gjøre med det.



Ellers imponerte Petra med stor ro. Jeg tok sjansen på å ta henne med til tilskuerplassen etter at Carmen var satt i bilen. Hun registrerte de første skuddene, men etter hvert bare la hun seg til å sove og gav en god dag i prøva som foregikk ikke så langt unna.


---

Ingen resultater å reise hjem med, altså. Men en hyggelig og sosial helg har det vært!

 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar