lørdag 21. juni 2014

18.06 Elitegjengen på strukturert trening








Jeg ankom en times tid i forkant til kveldens treningsområde, sånn at jeg rakk en økt med Petra før de andre kom. Vi fikk trent fot både med og uten kobbel på grusplassen og på veien ut til terrenget. Og med litt mer vegetasjon.

Markeringer synes jeg hun løste litt sånn halvveis i dag, - mye tull med opptaket. Blir for kjedelig, kan det se ut som, hvis de faller veldig nært og veldig åpent.

Fikk også prøvd oss litt på vann, - det er nemlig såpass kort over på dette stedet at til og meg jeg klarer å kaste over. Petra lugn ved fot og jeg kasta over. Hun var rett ut på kommando og svømte fint over, men strevde litt med å finne dummyen. Siden jeg ville hun skulle få belønning for den fine utsendingen og svømmingen, kasta jeg en ny til henne. Og den fant hun kjapt.

Så sendte jeg på nytt, en dirigering over vann - siden det jo lå igjen en der ute. Dette gikk kjempefint, hun var ikke det minste i tvil om at hun skulle svømme ut. Og hun fant raskt dummyen.

Etter denne lille nedkjølingen fikk Petra vente i bilen mens de “store” trente.

Artig når treningsansvarlige har til de grader kontroll og struktur som i kveld! Vi ble delt i to grupper og var medhjelpere for hverandre. Stamplass på samme sted, og så oppgaver i forkjellige retninger.

Jeg starta med å være kaster oppi lia. Carmen var flink og kul og fungerte også som “picking-up-dog” når noen av de andre ikke fant markeringen.

Så ble det Carmens gruppes tur. Markeringen oppi lia der vi hadde stått gikk veldig greit, - hun var jo tross alt blitt litt kjent med området mens vi stod der og hun ble sendt noen ganger. Markeringen på vann gikk også kjempefint. Hun bare svømte rett ut og rett hjem. Så hadde vi et retningsanvist søk, en dirigering på land og en dirigering over vann. Synes Carmen klaret seg jevnt over bra på oppgavene i dag.




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar