tirsdag 24. juni 2014

23.06 Hagen får ansiktsløftning





Helt siden Japan-turen har jeg tenkt på å få et litt japansk utseende på hagen min. Så langt har jeg ikke spandert annet enn gressfrø på den stakkars hagen, men i dag var det tid for nye fakter.

Siden hage ikke akkurat er min sterke side, hadde jeg gjort avtale med min “hagekonsulent”, sånn at jeg skulle få litt hjelp til prosjektet.

Ferden gikk til et gartneri. Jeg gikk rundt og kikka og selvsagt falt jeg for det største japanske blodlønntreet de hadde. Prislappen tilsa at det var utelukket å kjøpe dette treet, så jeg måtte nøye meg med noe mindre.

Det ble altså en blodlønn, en bambus, 2 slags hortensia samt en søtmispel. MEN, dessverre holdt ikke utvalget av sakura mål. Konsulenten var ikke fornøyd, så der må jeg rett og slett ta en ny runde for å finne et egna tre.


 






Hjemme igjen stod gartnerjobben på agendaen. Diverse planter som skulle på plass. Poser med jord og også hønsemøkk”kuler” skulle fordeles. Og selvsagt måtte det litt vanning til. Og du verden, så fint det ble!

Plenen fikk også en omgang med gjødsel, og det var selvsagt litt VEL optimistisk av meg å slippe Carmen ut i hagen etterpå. Hun var jo helt i fyr og flamme over denne nye godistypen som var spredt rundt i hagen. Istedenfor å tisse bare løp hun rundt og gafla i seg gjødsel.

Hm. Ikke annet å gjøre enn å erklære hagen for hundefri sone i en periode, til gjødselkulene får løst seg opp og blir borte i bakken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar