lørdag 26. oktober 2013

23.10 Valpetrening



Onsdag og valpetrening. Først starta vi med å sitte på stolsekken og roe ned.

Vi drev med basic i dag. Trente fot og gikk på rekke. Så stoppa vi opp og veksla på å gå fot sikksakk mellom førerne, - både sånn at hunden som gikk fot kom bakfra. Men, også sånn at hundene møttes ansikt til ansikt. Først i kobbel, og så fri.

Her klarte Petra seg bra uten noen sprell.

Så trente vi sitt og bli med hundene i sirkel. Først satt de vendt utover, mens vi gikk fra. Deretter vendte vi dem innover mot midten av sirkelen, sånn at de i større grad kunne se hverandre.

Vi tobente rusla rundt omkring. Petra klarte seg nesten på denne øvelsen, - hun hadde vel et par ”utfarter” hvor jeg måtte hanke henne inn igjen. Ingen tvil om at for Petra er dette god og helt nødvendig trening.

De andre ville trene innkalling fra sitt, hvor valpen måtte passere oss andre to som stod langs ”løypa”. Men det gjorde jeg ikke med Petra. La ut noen godbiter i gresset for henne og lista meg vekk. Så kalte jeg på henne og hun fikk dermed samme vei hun måtte løpe som de valpene som hadde sitt og bli som utgangspunkt.

Vi avslutta som vi starta med ro ved sekken.

Er SÅ glad jeg har denne lille treningsgjengen til Petra. Kjempenyttig å ha noen å trene sammen med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar