lørdag 26. oktober 2013

21.10 Søk og sykkel



Det går an for lille Petra å bli sliten av annet enn å springe. På ettermiddagen i dag satsa jeg på aktivisering av den mer rolige og konsentrasjonskrevende sorten. Tok henne rett og slett med ut i skogen og holdt på med søksøvelser i en time. Så fort hun løp litt av gårde og ikke fulgte med benytta jeg anledningen til å grave ned den liten dummy eller ball. Så kalte jeg på henne, hun fikk sitt og bli og nærsøkskommando.

Men, det var ikke mer enn et par ganger jeg kunne gjøre dette før hun begynte å følge intenst med på meg hele tiden. Dermed ble opplegget kjapt sånn at jeg gikk et stykke unna der jeg hadde tenkt å gjemme den lille apporten, og så strødde jeg utover godbiter mens hun så på. Og gav henne fri til å søke.

Så fikk jeg litt mer arbeidsro til å gjemme nærsøksdummy mens hun var opptatt med godbitsøk.

Etter Petras time var det tid for Carmen og noen enkle apporteringsøvelser på jordet før jeg dro av gårde på sykkeltur med Carmen i mørten.

Og helt til slutt fikk Petra miljøtrening med sykkel, - altså gå festa til springeren mens jeg holdt i sykkelen og trilla av gårde.

Det regna så vidt og var ganske hustrig. Godt å komme hjem til fyr i ovnene.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar