torsdag 26. april 2012

24.04 Jaktcup Post 3






Med forrige post i cupen friskt i minne var jeg spent på hvordan kvelden skulle bli. Forrige gang var jo Carmen helt i sin egen verden. Bare spiste dritt, slik at jeg etter hvert brøt.

Men, nå har vi jo hatt en slags oppvåkning, både Carmen og jeg siden sist….

Det begynte veldig bra med at hun lå fullstendig avslappa i sekken sin, mens de første klassene gikk og mens de første ekvipasjene i elite gikk. Carmen og jeg skulle i siste par, så klokka var vel rundt 21 før vi var i gang.

Vi var to og to ekvipasjer til bedømming av gangen. Oppgaven var at det ble kasta seks markeringer, tre til den ene siden (så snudde vi oss) og tre til den andre siden. Så skulle vi hente hver vår fra begge områdene. Og til slutt skulle vi bli enige med hverandre om hvem som skulle hente hvor, og sende samtidig til de to områdene.

Carmen gikk suverent fot, var helt lugn, tyst og stadig. Og også kul i utsendingssituasjonene. De to første hun henta hadde hun markert perfekt og kom superkjapt tilbake med dem.

Men, så oppstod det et lite problem i fm den siste utsendingen. Makkerhunden hadde nemlig tissa ned området grundig, og jeg ante uro i fm den siste. I mitt stille sinn håpa jeg at makkeren min hadde valgt å sende dit, men den gang ei. Det ble altså Carmen som skulle sendes i den retningen. Først gikk det greit, men da jeg måtte blåse gjentatte ganger på henne, fikk hun dessverre for seg at hun skulle tisse over der den andre hunden hadde tissa. Jeg fikk brutt av dette, og sendt henne til riktig område.

Selv om hun ikke var 100% dirigeringslydig, både stoppa hun og adlød høyre.

Dommeren valgte å gi oss 18 poeng, og makkeren fikk 15, så jeg skjønner at de ikke trakk noe særlig for denne tissingen. Kanskje var det også formildnende for oss at makkerhunden hadde gjort Carmens oppgave litt vanskeligere.

MEN, markere (altså tisse) mens en er i jobb skal jo verken en hann eller tispe gjøre. Og jeg må innrømme at jeg var var ”så” langt fra å brøle til, løpe ut og ta henne for det. Så, slo konkurranseinstinktet til, og jeg tenkte at det var ergerlig å få nok en null i cupen, så jeg lot det passere.

Oppsummert må jeg si at jeg er fornøyd med alt bortsett fra tissingen. Hun var helt superkul, og veldig oppmerksom og respektfull ovenfor meg. Lover godt for prøvene som kommer.

Vet jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige, men det har virkelig skjedd noe med team Carmen-Sarita etter kursene med Birgitta. Et skikkelig før-etter!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar