tirsdag 28. februar 2012

28.02 Og så var det vår igjen!



Det er jo helt fantastisk når det er 9 varmegrader og strålende sol kl 17 sent i februar. Dessuten 20 grader i heimen, helt uten å fyre, takket være at sola står på i løpet av dagen, og varmer opp. Nesten for godt til å være sant!

Vi rakk ut på jordet og fikk med oss en times trening før sola gikk ned. Tema for dagen var fremmadsending med stopp, selv om hun visste hvor dummyen var. Og unngå å miste hunden inn i vegetasjonen.

Jeg la ut to områder og sendte henne annenhver gang. Hver gang stoppa jeg henne før hun fikk beskjed om nærsøk. Og jeg forlangte at hun skulle sette seg og sitte litt og vente. Etter å ha innarbeida områdene, kasta jeg gummianda ut på jordet midt mellom de to områdene, men sendte henne til et av områdene først. Så gummianda.

Og til slutt sendte jeg henne til stedet gummianda hadde vært, for så å sidedirigere til et av områdene.

Var veldig fornøyd med prinsessens lydighet i dag. Og sinnsstemningen hennes på turen etterpå var også god og lugn.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar