søndag 26. februar 2012

26.02 Privilegert





Jeg har IKKE prioritert å vaske vinduer i helgen; - det synes godt! Derimot har jeg hatt besøk, middagsgjester, overnattingsgjester, både fredag, lørdag og søndag. OG jeg har vært på fine jakttreninger med Carmen, - med treningskompiser i går og alene i dag. Jeg er så glad for at jeg er god på å prioritere! Og glad for å ha hatt den perfekte helg, med hundevenner og andre venner. Jeg er privilegert som kan bruke tiden min på det jeg liker best; - hundetrening og venner

I dag ble det en sen frokost etter gårsdagens jentefest. Og så bar det av gårde på trening med Carmen. Vi hadde hatt muligheten til å dra på fellestrening i Fredrikstad, men det ble litt knapt med tid etter en sen start på dagen. Og det kjentes godt å slippe to timer i bil for å få dratt på trening.

Dermed tok jeg turen ut på jordet med Carmen. Det er jo helt fantastisk, jeg har kunnet trene på dette jordet helt siden september i fjor, takket være en mild vinter med lite snø.

Nå er selvsagt skiløypene borte også, så det er ingen andre ute på jordet enn Carmen og meg.

Jeg begynte med at hun fikk sitt og bli, og jeg gikk og la ut på to steder. Så flytta vi oss, slik at jeg sendte henne fra en annen vinkel enn der hun satt da hun så jeg la ut. Trikset var ikke å ”miste” hunden, siden områdene var i skogkanten. Hun hadde jo en tendens til å ville inn i skogen, noe som er helt vanlig.

Dermed var det om å gjøre å stoppe henne før hun fikk muligheten til å forsvinne inn i skogen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar