torsdag 13. oktober 2011

13.10 Passivitetstrening


Ja, hva gjør en når en skal av gårde på en lenge planlagt trening med kompiser og hunden egentlig er sykemeldt? Jeg fant ut at dette var en suveren anledning for Carmen til å trene passivitet.

Så vi dro av gårde til litt ”asfalt-trening” kombinert med jakttrening. Carmen fikk være med litt på de innledende jaktlydighetsmomentene, med fot og sitt og bli. Så la jeg henne i Jervenhiet sitt mens de andre hundene apporterte dirigeringer og markeringer.

Du verden så kul prinsessen var. Hun bare grynta og sukka og krølla seg sammen der nede i posen sin, og slappa skikkelig godt av. Innimellom løfta hun hodet og fulgte med på et kast eller en hund som løp. Men, det kom ikke så mye som et aldri så lite pip fra henne. Hun så ut til å knekke koden umiddelbart på at hun bare var observatør denne kvelden.

For øvrig misunte jeg Carmen litt den varme posen. Syntes jeg hadde kledd meg bra, men jammen ble det kaldt utover treningsøkten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar