mandag 28. mars 2011

28.03 Sykkeltur - igjen


Ja, nå er virkelig sykkelsesongen i gang - i hvert fall hos meg. Men, ikke i den lokale sykkelbutikken. Der hadde de nemlig ikke fått inn alle sesongvarene enda, og blant annet ikke sykkelstativ til bil. Dermed blir det kun sykling i nærområdet inntil jeg får med meg sykkelen på bilen (hengerfestet).

Carmen synes fortsatt sykkelen er ekkel - det er ikke til å komme ifra. Samtidig synes hun det er kult å løpe. Målet er å finne noen fine grus/skogsveier å sykle på, i kjøreavstand hjemmefra, sånn at prinsessen får mykt underlag å løpe på. Med hengerfeste og etter hvert sykkelstativ burde ikke det by på problemer. Og jeg ser fram til en laaang sykkelsesong!

Etter sykkelturen tok vi en tur bort på jordet vi trente en del på i fjor høst. Jeg hadde mine bange anelser om at det fortsatt er for mye snø der borte, og det viste seg at jeg hadde rett. 30 cm med skikkelig råtten snø. Carmen og jeg tråkka gjennom noen skritt, mens andre skritt bar snøen. Jeg la ut noen dummyer på “øya” vi har brukt tidligere, gikk rundt og sendte henne fra andre siden.

Så ble det å gå hjem. På veien både til og fra jordet passerte vi tre barn med sine plastkjøretøy i alle størrelser og pappaen deres. Leken de holdt på med var å kjøre i full fart nedover en bakke (den samme bakken Carmen og jeg gikk ned og opp på vår ferd til og fra jordet). De kom jo ikke kjørende akkurat da vi gikk der, men vi måtte passere temmelig tett forbi dem der de stod på toppen av bakken og venta. Og Carmen takla det kjempefint, tross diverse spetakkel fra plasthjul mot grusen.

Etter et par time ute, med både sykkel og tøyposer, samt kveldsmat da vi kom hjem, var prinsessen fornøyd og inntok Biabedden med saueskinnet. Jeg er ganske sikker på at den hunden har det godt!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar