onsdag 2. mars 2011

02.03 Fremmadsending til skjulte


Ja, nå har “mor” fått blod på tann hva gjelder dette med fremmadsending til skjulte. Så, på vei hjem fra jobb la jeg ut dummier på den vanlige treningsplassen min. Effektivt, det - hjem og hente hunden og av gårde på egentrening. Selvsagt med trening av fot til og fra.

Jeg hadde lagt ut tre områder, og veksla på hvor jeg sendte Carmen. Til dels stod jeg på samme sted og sendte i forskjellige retninger. Hadde noen få ganger hvor hun skjena ut fra den rette linja og måtte stoppes og kalles hjem. Men, i stor grad løp hun faktisk rett fram.

Jeg ser at det er mye suksess å hente på virkelig å sikte henne inn og sende når hun fokuserer blikket rett ut.

På kvelden tok vi en tur på senteret og tredemølla. Det går en grense for Carmen ved det tempoet hvor hun må veksle fra gange til trav. Da synes hun det blir litt for skummelt og vil hoppe av.

Videre ser jeg at ved lav fart er hun veldig fokusert på godbiter. Men, når tempoet blir så høyt at det nærmer seg grena for trav, så blir hun tydeligvis veldig fokusert på hvor hun setter bena og at hun må holde seg i bevegelse. Så, da er det akkurat som hun ikke har tid eller kapasitet til å tenke så mye på de godbitene (enda i dag var det altså pølse!!). Da har hun bare et jevnt og trutt driv framover. Gøy å se på!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar