mandag 14. februar 2011

14.02 Hjelpeinstruktør på valpekurs 6, og siste gang


Siden den tobente skal av gårde på kurs et par dager var jeg så heldig nok en gang å få plassere Carmen hos Kari. Dermed blir det et par-tre dager med skiskole og flokkliv på Carmen. Jeg vet jo at hun vil få det helt storveis, selv om jeg selvsagt kommer til å savne henne.

På kvelden var det siste kurskveld for valpekurset jeg har vært hjelpeinstruktør på. Dermed er halvparten av praksiskravet gjennomført.

Etter litt innledende prat om erfaringer siden sist, og litt kontakt/gå pent i bånd trening, arrangerte vi en liten konkurranse. Det var den føreren som gjorde den beste innsatsen som vant. Oppgavene var en innkallingsøvelse ute. Inne var det en liten bane med en sitt, gå pent i bånd og et par agilityhinder.

Det har vært veldig moro å være med på dette kurset. Flink instruktør, flinke og veldig hyggelige eiere og hunder. Gøy å følge valper. Og gøy at flere av dem kommer tilbake på grunnkurset jeg skal følge fra mars.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar