lørdag 5. februar 2011

05.02 Jaktcup Post 1








Jeg vil bare presisere at det var ikke MIN idé! Jeg skulle liksom gå første posten i årets jaktcup i åpen klasse, jeg. Få mange poeng, vinne sjokolade osv. Jeg hadde lest på posten og forberedt Carmen og meg selv ved passende trening. Følte meg ganske avslappa og selvsikker og tenkte at dette skulle nok gå fint.

Så møtte jeg opp da, og fikk bestemt beskjed om å innfinne meg i eliteklasse. Hmrfgh! At det var bare tull for Carmen og meg å gå i Åpen klassen, og at det ville bli så kjedelig i løpet av året..

Ja, altså for å starte med starten. Først gikk Blåbær, og så Åpen klasse. I motsetning til første cupdag i fjor, var det jo rent mildt. Rundt 0 mot fjorårets drøye 10 minus. 23 deltagere var vi til sammen i dag, og mange flinke ekvipasjer. Særlig i blåbærklassen, synes jeg det var mye imponerende innsats.

Vel, så var det Eliteklassen, da. Carmen var den eneste av de 6 deltagerne som var under 2 år, og hun var 8 måneder yngre enn den nest yngste deltageren. Oppgaven i dag var å gå på linje, stoppe når det ble kasta dummier. Ingen hunder skulle apportere. Vi tobente skulle hente to hver.

Carmen var knepp tyst og hadde absolutt ingen knallingstendens. MEN, det var verre med å gå fot. Hun var temmelig urolig rundt føttene, og sensa helt åpenbart at jeg var stressa Den tobente ble rett og slett så nervøs av å være i Elite at den firbente ble VELDIG spretten! Carmen levde opp til sitt tilnavn ”Himmelsprettkråka” og tok noen enorme byks i været ved siden av mitt venstre øre.

Tja - 6 poeng blir det liksom ikke mye premie av! Den opprinnelige planen om å sanke poeng i Åpen klasse er erstattet av en plan om å få trent i en ”skarp” setting med tanke på start i B-prøve. Ta cupen som trening, rett og slett.

Også må jeg innrømme at jeg ikke har turt å lese på hva som kommer i de neste postene i Elite enda.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar