tirsdag 8. februar 2011

08.02 Fremmadsending på skjult


Gårsdagens “oppdagelse” av UMB som treningsområde resulterte i ny tur dit i dag. Fant ut at jeg skulle teste dette med utsending og gikk til et for Carmen helt nytt sted. Smøg diskret ned en dummy og fortsatte langt bortover stien. Snudde og sendte henne ut. Det var helt problemfritt, men kan nok tenke meg det hjelper henne at vi først har gått bortover stien, og deretter snur.

Så gjorde jeg øvelsen litt vanskeligere ved å få lagt dummyen inn i noen busker. Dette sånn at jeg ble nødt til å stoppe henne der ute og få henne til å søke til siden. På første forsøket, så stoppa hun ikke umiddelbart, så jeg tok i litt. Det ble for mye for frøkna, så hun kom løpende hjem. Myk skapning, den hunden!

Vi prøvde igjen. Hun stoppa og fikk mengder med skryt. Særlig fordi jeg så på henne at hun hadde oppdaga dummyen, og likevel stoppa. Flinke Carmen! Gjentok dette én gang, før vi gav oss med apporteringen.

Resten av økta ble trening på fot og gå pent.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar