torsdag 3. februar 2011

03.02 Brodder


Det var jo bare å innse at det halve paret med billige brodder jeg hadde på ingen måte holdt mål til det føret vi har om dagen.

Av gårde og kjøpe nye brodder, altså. Og det ble Yaktrax Pro - et konsept uten pigger, men med metallspiraler på kryss og tvers. Og ikke minst MED festeanordning med borrelås på oversiden av foten, sånn at de ikke faller av.

På vei fra bilen og over tunet mot inngangen min var det faktisk så glatt at jeg fikk bruk for broddene som var med i sekken min. Underlaget var blitt helt umulig i løpet av dagen. Vel, på med broddene 8 meter fra inngangsdøra, altså.. Jammen bra jeg hadde broddene for hånda, hvis ikke måtte jeg vel ha krøpet de siste meterne!

Ut på tur med hunden. Godt å kunne gå uten å være livredd for hvert skritt man tar. Og med brodder uten pigger behøver en heller ikke være så redd for å tråkka på hunden.

Carmen synes vel treningen er fryktelig kjedelig om dagen. Den består i at hun sitter eller går fot, jeg kaster og jeg henter alle dummier. På lørdag er det jo oppstart på jaktcupen. Og første post i åpen klasse er fot og sitt og bli. Ingen apportering. Dermed fant jeg ut at det kunne være greit å bruke de siste dagene før cupen på å trene på ikke å apportere!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar