torsdag 10. februar 2011

10.02 Tiddelibomoghuttemegtu



Ja, så har det kommet MENGDER med snø, da. Våt, tung snø. Dermed måtte jeg til pers og måke hagen i dag - må jo unngå at gjerdet mister funksjonen som gjerde.

Mens jeg holdt på med måkingen kom nabogutten på 3 år tuslende. Carmen blir dessverre litt småvill av dette med små barn helt inntil gjerdet hennes.

Men, det som er så flott med denne lille gutten er at han finnes ikke redd hunden. Og han oppfører sg SÅ riktig. Han stopper ikke og nistirrer på henne. Han prater med meg, leker litt i snøen osv. Dermed klarer Carmen bedre å roe seg. Så også i går. Han kom med den lille spaden sin og måkte litt på utsiden av gjerdet. Klatra opp i en diger snøhaug og kasta litt snø utover. Og da satt han faktisk høyere opp en Carmen. Hun ble kulere og kulere og til slutt så det helt greit ut at gutten var 1-2 meter fra henne, på andre siden av gjerdet.

Er helt sikker på Carmen kunne blitt bestekompis med denne treåringen hvis jeg hadde fått lånt ham litt. Hun takler jo barn bare hun blir kjent med dem, men hun klarer liksom ikke å generalisere så godt. Det er litt å begynne på nytt hver gang.

Ettermiddagsturen gikk i nabolaget. Noen av gang/sykkelstiene er litt sikrere enn de pleier å være siden det er ganske høye brøytekanter mellom bilveien og gagn/sykkelstien. Dermed tok jeg mer sjanse på å la Carmen være løs. Fortsatte ideen om kobbel-pent i bånd og løs-fot. Dessuten fikk Carmen prøvd seg på et par fremmadsendinger.




1 kommentar:

  1. Kan være ganske skummelt med disse minimenneskene, ja. Gibson er innmari skeptisk, så jeg prøver febrilsk å låne en småtass i passelige doser:)

    SvarSlett