torsdag 30. juli 2009

30.07 Uvær og på besøk

Det er så deilig å ha en valp som en bare kan ta med seg bort på besøk, trygg på at det kommer til å gå helt bra! Carmen var for første gang med på et langvarig besøk i dag. Tidligere har hun bare så vidt vært innom hos faren min og ett sted til. Også har hun jo vært hos hundekompis Kari, men det regner jeg liksom ikke med som noen ”utfordring”.

Dessverre var ikke akkurat været på sitt beste i ettermiddag. Jeg hadde jo tenkt at jeg skulle vært lenge i skogen med henne, kanskje lagt et spor, aktivisert henne såpass at hun skulle være litt naturlig trøtt ved 18-tida. Men, neida, himmelens sluser åpna seg og det bare BØTTA ned med vann. Carmen og jeg var jo i skogen. Jeg i full mundur med regnklær - og hun med bare pelsen sin. Synes ikke jeg kan drive og kjøpe regndresser til henne i oppveksten….(Noen som ler, nå? Jeg HAR regndress etter Betty, som forhåpentligvis vil passe Carmen om noen måneder. Det er vel greit for en hund å slippe å bli så våt, også?!)

En ekstra effekt av dårlig vær er at det blir lite bilder, så dagens bilde er fra i går.
Ja, som sagt gikk vi i skogen. Men, Carmen gav klar beskjed om at hun syntes det var ganske så skrekkelig i drittværet, og hun ville i grunn bare hjem igjen. Dermed var hun ikke akkurat veldig sliten da vi kom inn i den, for henne, fremmede leiligheten i Oslo. Jeg lot henne gå rundt og undersøke, og konstaterte selvsagt ganske umiddelbart at leiligheten var ”usikra” og inneholdt en del fristende elementer, som pynteting i gulvhøyde, diverse tepper med frynsekanter, mange par sko i gangen osv.

Jeg hadde tatt med valpegrind og biabed, leker og tyggeben til henne. Så fikk hun trene litt på å være innestengt, men like i nærheten av oss. Litt sutring ble det jo, men jeg synes hun var flink til å takle situasjonen. Etter et par runder ut på gressplenen rundt blokkene og iherdig tygging på benet sitt, sovna hun godt, selv om det både lyna og tordna i uværet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar