tirsdag 14. juli 2009

14.07.09 Miljøtrening i Oslo








Dagen da Carmen og jeg tok en tur til Oslo. Jeg har jo tenkt på det lenge, men ikke fått det til før nå. Ville gjerne ha trent litt med kobbel før jeg dro til hovedstaden, og det ville jeg jo ikke begynne med før hun var 12 uker. Som dere skjønner måtte undertegnede være fotograf i dag, i tillegg til å passe på valp og observere miljø - derfor til dels ”karrikaturbilder” tatt ovenfra.

Kjørte bil innover og parkerte utenfor Frognerparken. Så gikk Carmen og jeg gjennom det fantastiske Vigelandsanlegget med alle skulpturene. En enorm mengde inntrykk for en liten valp, - massevis av turister, hunder, unger, barnevogner, sykler osv. osv. Synes hun klarte seg veldig bra. Det er klart det er litt igjen før hun behersker å gå i kobbel, hun kan jo plutselig hoppe i en eller annen retning og bli stansa av kobbelet. Men, med tanke på inntrykk fra miljøet synes jeg hun reagerte helt suverent.

Etter litt pause på gresset med matpakke til meg og mat til henne gikk vi ut av parken og tok trikk (sporvagn) til Oslo sentrum og havna ved Aker brygge. Reisa med trikken var ikke noe problem, bortsett fra at det ble litt varmt på slutten. Jeg satte meg i havneområdet og Carmen fikk observere båter, måker og masse, masse folk. Noen var det også av de forbipasserende som ville hilse på henne. Og det fikk de lov til etter at jeg sa hun kunne gå og hilse. Men, så veldig interessert i folk er hun ikke, ikke oversosial, heldigvis. Etter litt pause gikk vi opp i sentrum og tok T-banen til Majorstua for så å gå til Frognerparken og bilen.

Jeg bar henne selvsagt mye av veien, men innimellom gikk hun i kobbel. Var kjempeimponert over henne i det digre krysset på Majorstua. Vi venta på grønt lys og hun satt der som en liten prinsesse. Svære lastebiler dundra forbi på et par meters avstand, uten at hun lea et øyelokk. En strekning langs fortauet ble tydelig for lang for henne. Jeg skjønte at hun måtte tisse, hun ville ikke sitte på armen og hun ble veldig urolig i kobbel. Til slutt satte hun seg rett ned på fortauet - må man, så må man! Tydelig at hun helst ville ha funnet en gressflekk å tisse på.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar