mandag 13. juli 2009

13.07.09 Pinnespor uten pinner


Jeg våkna mange ganger i natt av at Carmen klødde seg. Så det jo allerede i går kveld at det var noe. Hun klødde tydeligvis over hele kroppen og til dels helt desperat. På morgenen var begge øynene hovne og hun klødde og bet rundt på kroppen sin. Jeg antar hun må ha fått i seg noe i går hun ikke tålte. Eplekart, kanskje - hun spiste jo litt på det når hun lå bundet ute. Ellers er hun ekstremt interessert i bier og humler i graset, og prøver stadig vekk å fange noen, Men, siden symptomene var fra hele kroppen heller jeg til forklaringen om noe hun hadde spist. Heldigvis har jeg jo litt av hvert av medisiner på lager. 1 mg med Prednisolon per kg hund - altså kortison - gjorde susen. Kløen opphørte ganske med det samme. Så får jeg vurdere om jeg skal gi henne en ny dose i morgen tidlig.

Prøvde på nytt å gå spor i dag, men det gikk ikke så bra. Jeg syntes selv jeg var lur som hadde lagt ut bedre godbiter enn sist (sist hoppa hun jo over noen tørrforkuler) - oppskåret karbonade. Også hadde jeg lagt pinner og godbiter i sporet. MEN, den lille frøkna fantes ikke interessert i pinnene, men bare i godbitene. Hm. Snakka med Kari om det og hun anbefalte meg å legge bare godbiter i sporet (og ikke SÅ veldig gode godbiter) og én pinne helt til slutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar