torsdag 9. juli 2009

09.07.09 Carmen kenguru



Carmen og jeg tok en tur innom ”tante Grusom” i dag - altså Vibecke. Jeg trenge litt inspirasjon for å komme i gang med å lære Carmen å gå i kobbel. Og unngå at hun hopper.

Lurer på om Carmen har litt kengurublod i seg. Hun hopper på meg både når hun kommer løpende forfra og når hun kommer løpende bakfra. Men, hun hopper også bare rett opp og ned i lufta foran meg, som regel i fm innkalling. Full spiker mot bena mine og to-tre hopp før hun lander i sitt. Det er ikke lett å korrigere/rose fordi hun skifter så lynsnart mellom hoppemodus og vanlig modus. Fort gjort å bomme på timingen. Når det kommer kobbel i tillegg ble det jo en ekstra utfordring at hun ikke skal bite på kobbelet.

Greit å se litt hvordan Vibecke gjorde det. Som tidligere med Betty handler det mye om å roe ned og ikke gå videre før hunden er rolig. En ny type passivitetsøvelse for Carmen - sitte rolig på bakken og finne seg i å bli holdt i.

Vi tok også en tur til ”brukerstøtte” for hjemmesiden - altså Kari. Det er jo sånn at jeg faktisk prøver å få til en hjemmeside, det bare tar litt tid, med mine begrensede ITkunnskaper. Problemet var altså at jeg hadde lagret bilder med feil filnavn (brukt punktum). Dessuten lå ting lagra på flere mapper, og det var i det hele tatt mye rot. Men nå skal alt bli så meget bedre. For øvrig var Karis to hunder i bur, mens Carmen sprada rundt på gulvet, gjorde seg kjent med støvsugeren og undersøkte potteplantene. MEN, plutselig hylte hun til og løp bortover. Så la hun seg, og etter en stund et nytt hyl. Sånn holdt hun på en stund, og jeg er gangske sikker på det var magesmerter pga den j… Panacuren. Ga henne litt tørrfor jeg hadde med, og det hjalp vel noe.

På kvelden observerte jeg noe rart utenfor blokka her jeg bor. En katt som var på rottejakt. Og rotta så ut som den var i ganske dårlig form, den nærmest rusla rundt med katten på slep. Som jeg tenkte var Carmen superfiksert på å lukte da vi gikk ut på kvelden. Ikke så lett å få kontakt med henne akkurat da…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar