fredag 10. juli 2009

10.07.09 Kobbel-trening

Ja, da er vi i gang med kobbel-trening. Jeg fikk låne et kjetting-kobbel av Vibecke, så det ikke skulle være så fristende for Carmen å tygge på. Men, synes det blir litt tungt og prøver å se om jeg får det til med det tynneste skinnkobbelet jeg har. Det blir veldig mye å administrere hvis Carmen også samtidig skal ha på seg langlina si, så jeg veksler mellom line=”løs” og kobbel=gå pent. Vil egentlig at hun alltid skal gå pent i kobbel, og at hun kan snuse og gå på do når hun er løs. Men, vet det ikke vil være så enkelt å få til. Jeg legger i hvert fall merke til at det å si ”fri” til henne nå betyr noe. Det sier jeg jo når jeg har tatt av kobbelet.

Dagens passivitetstrening hadde vi i skogen her på Ås. Jeg ville at hun skulle ligge rolig ved siden av meg, og holdt fast i halsbåndet så hun ikke skulle reise seg opp. Det var ikke morsomt, syntes Carmen, så hun kom med en del protester. Når hun lå rolig, fikk hun selvsagt lov å gå fri. Øvelse gjør vel mester, så dette må vi bare øve mer på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar