torsdag 11. april 2024

07.04 Medhjelper på jaktprøve og tur til Hvaler

 









Jeg må innrømme at da klokka ringte 05.00 i dag angra jeg litt på at jeg hadde sagt ja til å være medhjelper som skytter på jaktprøve. Men, om ingen hjelper til, blir det jo ingen jaktprøve. Dessuten hadde jeg en trivelig dag i Fredrikstad på tross av vinden. 

 

Jeg tror aldri jeg har opplevd maken til vind på en jaktprøve. Et skudd fra naboposten var mitt clue for at jeg skulle skyte, og det var faktisk vanskelig å høre skuddet. Interessant å observere at vi ute på vår post hadde problemer med å høre hundeførernes verbale kommandoer, selv om vi hørte fløyta godt. 

 

Når jeg først var så langt som til Fredrikstad, passa det fint å dra videre til Hvaler på stolpejakt, nærmere bestemt Spjærøy. Kartet tok ca 3 timer og jeg gikk ca 12 km. Var spent på den kraftige vinden som var meldt. Det viste seg å gå greit, siden en god del av turen var i le. Jeg tok det pent på svabergene, føler meg tryggere på skogsbunn 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar